Marka Yaratma Atölyesi

GİRİŞİMCİLER İÇİN

MARKA YARATMA ATÖLYESİ

“Fikrinle Gel, Markanla Çık”

Evde benzersiz keçe aksesuarlar mı yapıyorsunuz, harika bir kahve dükkanı mı açmak üzeresiniz, çok iyi bir danışmanlık şirketi fikriniz mi var, belki de el yapımı bisikletler yapıyorsunuz... Tabii ki bu benzersiz ürünleri, muhteşem servisi veya dahiyane fikrinizi pazarlamak ve maddi gelire dönüştürmek istiyorsunuz. Tebrikler siz bir girişimcisiniz. :)

Size bir iyi bir kötü haberimiz var. Önce kötü haber: çok çalışmak daha önceden hiçbir fikriniz olmayan pek çok konuda beceri geliştirmek ve düzenli bir geliriniz olana kadar markanızla ilgili hemen hemen her şeyi kendiniz yapmak zorundasınız. 

İyi haber; tam size göre bir atölye programı başlıyor! 

Gelin birlikte fikrinizi konuşalım, marka stratejinizi oluşturalım, logonuzdan web sitenize, marka hikayenizden sosyal medya yönetiminize her şeyi birlikte belirleyelim. Yani markanızı birlikte yaratalım ve siz de güvenli bir şekilde bu markayı büyütün. 

Özetle bu atölyeye “Fikrinle Gel, Markanla Çık”

Eğitim Süresi: 42 Ders Saati – 7 Hafta

Eğitim İçeriği:

Modül 1: Marka Stratejisi Belirleme

Marka Amacı ve Varlık Sebebinin Belirlenmesi

• Markanın Varlık Sebebi 

• Diğer Markalardan Farkları

• Hangi Probleme Çözüm Sunuyor? 

• İnsanlar Neden Bu Markayı Kullansın? 

ATÖLYE: Katılımcılara ait her bir markanın yukarıdaki bağlamda incelenmesi, varlık sebebi ve amaçlarının belirlenmesi

 

Rakip Analizi

• Rakip marka nedir? Nasıl belirlenir? Nasıl incelenir?

• Rakip analizi ve markaya faydaları

• Rakiplerden farklılaşma 

ATÖLYE: Katılımcılara ait her bir marka için rakip analizi dokümanı hazırlanması ve markanın farklılaşma noktalarının tespiti

 

Hedef Kitle Belirleme

• Hedef kitle nedir, nasıl belirlenir? 

• Hedef kitle demografik araştırması

• Kullanıcı “Persona”sı belirleme

• Hedef kitleyle iletişim kurma ve araştırma yöntemleri

• Online anket ve geribildirim alma yöntemleri

ATÖLYE: Katılımcıların markaları için hedef kitle ve kullanıcı “Persona”sı belirlenmesi, markalar hakkında online anket ve geri bildirim yapılması

 

Marka Hedefi Belirleme

• Marka misyonu nedir?

• Markanın misyon cümlesi nasıl belirlenir?

ATÖLYE: Katılımcılara ait her bir marka için misyon ve misyon cümlesi belirlenmesi.

 

Markanın Ana Fayda ve Niteliklerinin Belirlenmesi

• Özgünlük ve akılda kalıcılık

• Markaya özgü farklılıkların önemi

• Özgün marka ve duygusal bağ kurma

ATÖLYE: Katılımcılara ait her bir markanın özgün farklılıklarının belirlenmesi

 

Marka Karakteri ve Ses Tonu

• Marka karakteri nedir?

• Marka ses tonu nedir?

• Doğru ses tonu ve doğru iletişim

• Marka tutarlılığının sağlanması

ATÖLYE: Katılımcılara ait her bir markanın karakteri ve ses tonu belirlenmesi, belirlenen karakter ve ses tonu doğrultusunda içerik hazırlama

 

2. Modül: Bir Marka Doğuyor

Marka Hikayesi

• Marka hikayesi nedir?

• Hikâye marka için neden önemlidir?

• Kullanıcıyla duygusal bağ kurma

ATÖLYE: Katılımcılara ait her bir markanın hikayesinin belirlenmesi, marka hikayesi film projesi

 

Logo ve Motto Yaratımı

• Logo nedir, neden önemlidir, logo seçerken nelere dikkat edilmelidir?

• Logo yaratımı için tasarımcılarla çalışma

• Online logo yaratma araçları

• Motto nedir?

ATÖLYE: Katılımcılara ait her bir markanın logo ve mottolarının yaratımı

 

Web Sitesi ve İçerik

• Web sitesi içeriği nasıl oluşturulur?

• Web sitesinde olması ve olmaması gerekenler

• Web sitesi görselleri nasıl olmalıdır? 

• Online web sitesi tasarım araçları

• Web sitesi “Template”i nedir, nasıl seçilir?

ATÖLYE: Katılımcılara ait her bir markanın web sitesi içeriklerinin ve tasarımının belirlenmesi

 

Sosyal Medya Kullanımı

• Sosyal medya platformları

• Markaya uygun sosyal medya platformu nedir?

• Marka stratejisi, karakteri ve ses tonunu ve hikayesini sosyal platformlara nasıl taşıyabiliriz?

• Sosyal medya da profil bilgileri ve görseli nasıl olmalıdır?

• Sosyal medya reklamları

ATÖLYE: Katılımcılara ait her bir markanın sosyal medya platformlarının belirlenmesi, sosyal medya hesapların aktif hale getirilmesi veya mevcut hesapların belirlenen kriterler doğrultusunda yenilenmesi.

 

Eğitmenimiz: 

Jülide LOKMAN

Bilkent Üniversitesi Grafik Tasarım Bölümü mezunuyum ve 18 Senelik reklamcıyım.

Kariyer hayatım boyunca Leo Burnette, Y&R, Team Red gibi uluslararası ajanslarda Art Director olarak pek çok ulusal ve uluslararası markayla çalıştım.

Ortağımla birlikte kurduğumuz İletişim Ajansında ve 4 sene boyunca da Londra’da kendi şirketimde uluslararası markalardan start-uplara pek çok farklı oluşuma, marka yaratma, marka bilinirliği ve iş geliştirme konularında hizmet verdim ve vermeye devam ediyorum. 

Tüm bilgi birikimi ve tecrübelerimi “Girişimciler İçin Marka Yaratma Atölyesi”nde sizlerle paylaşmak için sabırsızlanıyorum.

Eğitmenimizin marka tanıtım ve gelişim süreçlerinde yer aldığı bazı kurumlar:

Vodafone, Danone, Barilla, Yoga Shala, ING Bank, L'Oreal, GOP Belediyesi,  Aviva, Garanti Bankası, Kotex, Johnnie Walker, Siemens Mobile, BenQ-Siemens, Nokia, Fosters, Azercell, Philip Morris, P&G, TeliaSonera, K'cell