Amazon (ABD) FBA’de Satış Yapmanın Yolları

Amazon (ABD) FBA’de Satış Yapmanın Yolları

Amazon, dünyanın satış hacmi en büyük olan milyar dolarlık online alışveriş sitesidir. Amazon FBA ise dünyanın herhangi bir yerinden yönetebileceğiniz, fiziksel bir mağaza, depo ya da çalışan istihdam etmeye gerek kalmadan iş kurabileceğiniz en kazançlı aynı zamanda da en esnek iş modelidir. Amazon FBA iş modelinde, ürünleriniz amazon tarafından depolanır, sipariş alındığında paketlenir ve gönderilir aynı zamanda müşteri hizmetleri desteği de Amazon tarafından verilir. Bunun yanı sıra Amazon, ürünlerinizi kendi dağıtım ağına ekleyeceği için ürünleriniz daha çok müşteriye ulaştıracaktır. Sorumlu olduğunuz alanların azalması zaman tasarrufu sağlar. Bu durum da mağazanızın size asıl ihtiyacı olduğu alanlara yoğunlaşmanıza yardımcı olacaktır.

Amazon FBA'de satış eğitimi ile hedeflenen;

  • Amazon satış platformunda satış yapmaya başlama, 
  • Başarılı bir e-ticaret mağazası inşa etme ve yönetme, 
  • Kârlı bir marka yaratma,
  • İstatistiksel veriler kullanılarak ürün seçme,
  • Tedarikçi belirleme, 
  • Maksimum trafik ve satış için ürün optimize etme ve ürün lansmanı yapma konularında yani Amazon’da başarılı bir marka oluştururken geçmeniz gereken tüm süreçleri detaylı olarak işleyen bir yol haritası sunmak.

Bu eğitimin bir diğer amacı da öğrencilere yalnızca teorik bilgiler sunmak değil giderek büyüyen ve yönetilmesi daha karmaşık hale gelen mağazalarını nasıl yöneteceklerini uygulamalı olarak da öğretmek.

Amazon FBA Kursunun Hedef Kitlesi:

Amazon FBA hakkında hiç eğitimi ve deneyimi olmayanlar, bilgi karmaşıklığı yüzünden nereden başlayacağını bilemeyenler, Amazon’da hali hazırda satış yapıyor olup daha fazla kâr etmeyi hedefleyenler, yeni mezunlar ve Amazon FBA konusunda ilerlemek isteyen profesyoneller

Eğitim süresi: 36 Ders Saati – 6 Hafta

Eğitimimizin uzaktan ve canlı versiyonu için lütfen tıklayınız
 

Amazon FBA Eğitim İçeriği:

Modül 1: E-Ticarete Giriş ve Temel Bilgiler 

  • İstatistikler
  • E-ticaret Mevzuatı
  • E-ticaret Terimleri
  • E-ticaret Web Sitesi Sahipliğinde Dikkat Edilecek Konular
  • Mikro İhracat ve E-Ticarette Mikro İhracat Uygulamaları
  • E-ticarette Temel SEO ve SEM Teknikleri

Modül 2: Amazon'da Mağaza Açılışı ve Yönetici Paneli

  • Amazon Platformunu Tanıyalım, Amazon’da Uygulanabilecek İş Modelleri
  • Amazon’da Mağaza Açmak ve Mağaza Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler
  • Mağaza Yönetici Paneli Detaylı Kullanımı
  • Mağaza, Reklam ve Satıcı Performans Raporları
  • Amazon Prime ve Prime Day 
  • Buy-Box (Satın Alma Kutusu)
  • Ürünlerin Uluslararası Satışa Açılması

Modül 3: Ödeme Çözümleri

  • Komisyonlar, Döviz Kuru Stratejileri
  • Para Transferleri, Banka Hesap Yönetimleri ve Dijital Bankacılık

Modül 4: Yurtdışında Şirket Açılışı

  • Avrupa, Amerika ve Diğer Kıtalar Avantajlar-Dezavantajlar
  • Gereklilikler

Modül 5: Ürün Bulma ve Tedarikçi Seçimi

  • Amazon’da Satışı Yasak Olan Ürünler
  • Ürün Araştırmasında Kullanılacak Araçların Tanıtımı
  • Ürün Araştırması Nasıl Yapılır?
  • Yüksek Talep Düşük Rekabetli Ürün Bulabilmek Adına Dikkat Edilmesi Gerekenler
  • Türkiye ve Uzak Doğu’dan Tedarikçi Bulma
  • Güvenilir Bir Tedarikçi Bulmak İçin Dikkat Edilmesi Gerekenler
  • Tedarikçi İle İletişim Kurma
  • Numune İsteme Aşamasında Dikkat Edilmesi Gerekenler
  • Tedarik Sürecinde Ürün Kontrolü ve Tedarikçi İle Sözleşme Hazırlama
  • Uygulamalı Ürün ve Tedarikçi Bulma Çalışması

Modül 6: Başlangıç Sermayesi Belirleme ve Nakit Akışı Yönetimi

  • Başlangıç Sermayesi Belirlemede Dikkat Edilmesi Gerekenler
  • Uygulamalı Başlangıç Sermayesi Belirleme Çalışması
  • Maliyet ve Karlılık Analizi
  • Nakit Akışı Yönetimi
  • Amazon Kredilendirme ve Amazon Üçüncü Parti Kredilendirme Programları
  • Üçüncü Parti Avans Ödeme ve Kredilendirme Şirketleri

Modül 7: Ürün Listeleme ve Ranking

  • Yeni Ürün Ekleme
  • Başlık, Ürün Fotoğraflama, Ürün Açıklaması, Bullet Points ve Anahtar Kelime Konularında Bilinmesi Gerekenler
  • Kaliteli Listeleme Hazırlama Teknikleri
  • Listeleme İçin Anahtar Kelime Çalışması ve Kullanılacak Araçlar
  • Çıkarsama Motoru (Inference Engine)
  • A9 Algoritması ve Amazon SEO
  • Uygulamalı Listeleme Hazırlama Çalışması

Modül 8: Amazon FBA

  • Amazon FBA Nedir?
  • Mağaza Hesabını FBA Olarak Değiştirme
  • Türkiye’den ya da Uzak Doğudan Amazon Deposuna Ürün Gönderme
  • Amazon Deposuna Gönderi Oluşturma ve Takibi
  • Ürün Etiketleme ve Gönderiminde Amazon Gereklilikleri
  • Amazon Deposuna Ürün Gönderiminde Uyulması Gereken Lojistik ve Gümrük Zorunlulukları
  • FBA Subscribe And Save Programı
  • FBA Small And Light Programı
  • Amazon FBA Giderleri Hesaplama

Modül 9: Marka Tescili ve Amazon’da Marka Kaydı

  • Amazon Özel Etiket (Private Label)
  • Marka Tescili (Trademark)
  • Amazon Marka Kaydı Programı (Amazon Brand Registery)
  • Amazon’da Marka Kaydı Yaptırmanın Yararları

Modül 10: Amazon Reklam Araçları

  • Amazon Reklam Konsolu
  • Amazon Reklam Araçları ve Kampanya Yöneticisi
  • Prime Müşterilerine Özel İndirimler
  • Sponsorlu Markalar
  • Sponsorlu Ürünler (PPC)
  • Arama Terimi ve Anahtar Kelime Nedir?
  • Anahtar Kelime Eşleşme Seçenekleri
  • Anahtar Kelime Çalışmasında Kullanılacak Araçlar
  • Manuel Hedefleme Kampanya Nasıl Oluşturulur?
  • PPC Kampanya Optimizasyonu

Modül 11: Amazon Dışı Reklam Araçları

  • Demografik Araştırmalar İle Pazarlama Stratejileri Belirleme
  • Amazon’da Promosyon Kuponu Oluşturma
  • Super URL
  • Facebook Reklamları
  • Promosyon Kuponu Dağıtılan Siteler ve Sosyal Medya Grupları
  • E-Mail Marketing ve Kullanılacak Araçlar

Modül 12: Ürün Lansman Yöntemleri ve Stok Yaşlandırması

  • Yeni Ürün Lansman Stratejisi Belirleme
  • Rakip Analizi
  • Ürün Yorumları Konusunda Amazon Politikası
  • White, Grey ve Black Hat Yorum Alma Teknikleri
  • Erken Değerlendirme (Early Reviewer) Programı
  • Arama Hacminin Yüksek Rekabetin Düşük Olduğu Arama Terimlerinde Ranking Yükseltme
  • Stok Yaşlandırması
  • Amazon Risk Yönetimi